دوشنبه 10 آذر 1404

انعقاد هزار ميليارد ريال قرارداد در شبكه فن بازار منطقه‌اي سمنان

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1400/08/26 - 09:48
  • - تعداد بازدید: 1332
  • - تعداد بازدیدکننده: 1332
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z48a

انعقاد هزار ميليارد ريال قرارداد در شبكه فن بازار منطقه‌اي سمنان

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان گفت: تاكنون، فن بازار منطقه‌اي استان سمنان يك هزار و 50 ميليارد ريال در حوزه انتقال فناوري انعقاد قرارداد داشته است.

 

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان، حسن آل‌بويه با اعلام اين خبر افزود: فن بازار منطقه‌اي استان سمنان 73 مورد قرارداد بازاريابي و فروش را از ابتداي فعاليت تاكنون منعقد كرد.

وي خاطرنشان كرد: از اين ميزان، 16 فقره قرارداد با اعتبار 130 میلیارد ریال مربوط به هفت ماه سال 1400 بوده است.

آل‌بويه با اشاره به ثبت 84 واحد صنعتي فناور و دانش‌بنيان در سايت فن‌بازار منطقه‌اي استان سمنان، افزود: 52 نياز فناورانه واحدهاي صنعتي استان در اين مدت رفع شده است.

آل‌بويه تصريح كرد: ۱۴۳ محصول در بخش‌های مختلف نرم‌افزاری، الكترونيكي، معدني، فلزي، شيميايي، پزشکی و دارويي توسط این واحدهاي دانش‌بنيان و فناور در سایت  http://semnan.techmart.ir  به ثبت رسیده است.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان سمنان يادآور شد: فعاليت فن‌بازار منطقه‌اي در ۲ بخش بازار فیزیکی و بازار مجازی است و سرعت‌بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف راه‌اندازی فن‌بازار مجازی مي‌باشد.

فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات تکنولوژی است، در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارد که به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی نیز می‌پردازند.

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,1-2-اخبار استاني,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 15679
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب